Sep 5, 2008

mengadu...

hi there, its me again. well, it will always be me. ni nk habak al-kisah diriku....

pada suatu hari, ku berjalan-jalan di atas jalan raya berwarna hitam. ku terfikir, mengapa diriku begini? kan bagus jikalau begini dan begitu. selepas lama berfikir. ku teringat betapa dosanya aku kerana tidak mensyukuri nikmat yang Tuhan berikan selama ini. ku sentiasa inginkan lebih dari yang ku peroleh tanpa sebarang kesungguhan yang utuh dan padu. anyway, sebenarnya ku tidak boleh begini sebab segala yang berlaku bukan di dalam kekuasaan kita. semuanya telah ditentukan dalam Qada dan Qadr.

akhir kata dari saya. jangan lah suka mengadu. kalau terbuat secara tak sedar cepat-cepatlah taubat. istigfar banyak-banyak dan kembali ke pangkal jalan.

>>kenapa gambar yang diletakkan dia atas bercabang? ini kerana dalam kehidupan kita, kita tidak akan lari dari membuat keputusan. sekiranya keputusan yang kita buat salah kita akan sesat. akan tetapi orang yang sesat boleh juga kembali ke pangkal jalan sekiranya dibimbing ke jalan yang benar dan diredhai. akhirkata tak bolah 2 kali. sebab akan menjadi kata-kata akhir[jamak- akhir kata singular]. so that all for now. c ya later

No comments: