Jun 7, 2010

musibah..

dulu pernah ade orang tanye, kenapa kita mesti tolong orang palestin? kenapa mesti tak suka zionist? dalam hati nak je cakap: ko ni sihat ke tak betol? haha

meh saya bagi situasi. kalau ada orang datang rumah tanpa diundang. pastu suruh awak keluar rumah(secara paksa). pastu dia cakap ko pergi la mana ko nak pergi. rumah ni rumah aku, bukan lagi rumah ko. apakah perasaan anda? gembira? orang gila pon tak suka orang amik tempat dia, inikan pula orang waras cam kita.

pastu ada orang tanya lak, ala bukan rumah aku pon. nape aku nak kesah? yang penting aku selamat. tapi selamatkah dia? tak tentu lagi, kalo selamat pon kat dunia ni je.

haritu saya baca majalah solusi. tema kali ni musibah. bulan lepas nye, tapi lom habis baca. hehe. anyway, dalam salah satu article ada cakap yg mesti amik yg positive side of the musibah. in relation to isu LL4G or life line for gaza, memang la palestine dah lama disekat. ntah camne diorg lea survive smpi sekarang pon saya tak tahu. stakat kurang makan pon saya rasa nak pengsan, diorg? hidup sampai sekarang nak perjuangkan tanah mereka. ermmm.. ha! in relation to LL4G, mungkin bantuan kemanusiaan yang bersumber dari serata dunia tak sampai sebab disekat zionist. tapi kebenaran yg ramai orang tak berapa nampak dah nampak.

sekarang ni bukan org islam je yg nak g lagi bagi bantuan. yg bukan islam pon tak puas ati ngan si zionist ni, n nak pergi lagi demi prg2 palestine. bukan saya cakap, tapi mereka sendiri cakap kat tv. mana tak nyer, suma org islam dan bukan islam diserang lanun zionist, pastu dia cakap nak pertahankn borders diorg? helo! its the international water. dah la tu, si zionist ni tak nak mengaku plak tu, pastu dia pon letak gambar2 utk prove yg org2 dalam kapal mavi marmara tu mmg terrorist. tekan cni. jangan baca apa yg diorg tulis, tapi tengok gambar2 tu btol2. banyak yang salah. yg heran tu gambar 2003 and 2006 boleh jadi barang2 'terrorist' kat kapal 2010. pelik kan? ni link lagi satu.

dah2 la tu. jangan perbodohkan dunia. satu dunia dah bangkit dah nampak apa yg jadi.

conclusion, sy tahu karangan saya nye flow tak brapa baik, tapi sbb diorg (zionist) invade kapal mavi marmara, satu dunia dah tak nampak baik si zionist ni. sapa yg masih tak nampak kekejaman zionist ni tak tau la saya nak cakap apa. sekian~

No comments: