Jun 27, 2010

taaruf week..

bila nak g uia selalu ada perasaan malas2 berkumandang. hehe. esok belum mula kuliah, saje je datang uia. eh ye ke?

ok la, esok nak g uia sebab nak jadi taaruf comite. though still half hearted to be one. my friend is the one who apply and reply all the form. hehe. but then, for this one week, belum buat apa2 yang berfaedah mungkin inilah yang terbaik. ye ke tak berfaedah? hmm.. eh, sape kate buat kerja rumah tak berfaedah. faedah banyak, selain mengurangkan kerja ibunda tersayang, juga sebagai senaman. penat oh basuh, jemur, lipat kain. pastu kemas lagi. masak lagi. pastu basuh segala pinggan mangkuk. macam mana la nanti kalau saya jadi full-time housewife. mesti penat yang teramat.. harap dapat suami dan anak yang rajin membantu buat kerja rumah. nanti kuranglah kerja saya. hee~

taaruf week, orientation week. masa dikala manusia baru nak berkenal-kenal sesama manusia dan juga pada alam sekeliling. eh, ye ke? masa taaruf week kat pj dulu. orang yang saya kenal ialah 1) roomate saya, 2)wanis and izzah (sebab saya hilang temp matric card), 3) kawan roomate saya. 4) budak bilik depan (tapi bukan semua, hehe), 4)some engin student, kenal masa group dynamic. bab kenal tampat lak, sebab dah biasa comite yang tunjuk kat mana,  lepas taaruf week je dah sesat. hehe. sesat nak cari kelas. dah la tu, nama bangunan pon pelik2 belaka. blok e (tapi a, b, c takde), smawp1, smawp2, annex building, amf, sm building. tapi dah lama2 tu ingat la gak. lepas banyak kali sesat. hehe. dulu saya paling suka kelas di blok e. sebab 1)tandas best. hehe. 2) kelas ade aircond dan kipas. maka kalau aircond rosak boleh guna kipas, dan juga sebaliknya. 3)kelas ade tingkap, maka tak berkuap.

kenangan taaruf week yang tidak boleh dilupakan di pj:
1) berjemur sampai rasa pitam (pitam bukan pengsan) sebab lama sangat berjemur kat padang sebab comite cakap tak boleh balik selagi tak ingat lagu uia. maka, hingga kini saya ingat lagu matric uia.
2) temporary metric card hilang 2 kali. huhu
3) EPT, APT, CET. ade ke patut, invigilator tak tau nama exam venue pastu tanya kami (pelajar baru). manalah kami tahu.
4) bilik ku yang spooky. tapi lepas taaruf week, perkara pelik kat bilik tu kurang
5) makan kambing roomate nye lauk. hehe.

taaruf week kat gombak lebih kurang la. tapi rasenya kat gombak nye taaruf week tak sedasyat pj. 3 hari je, tak macam kat pj, 5 hari. pastu nyanyi lagu uia pon brape kali je. pastu banyak masa duduk je kat cac, tak macam kat pj, balik2 padang. pastu kat gombak, masa taaruf week tu takde orang kat bilik, maka squatting kat bilik farah.

saya suka pj, hidup suka ria. tapi kat gombak ni, bilik lebih luas, locker lebih besar. tapi masa suka ria tetap ada. huhu.

1st time jadi comite taaruf week. jom buli junior. hehe

No comments: