Oct 17, 2010

hujung minggu..

hujung minggu yang membuatkan ku terfikir panjang...

semalam aku keluar dengan kawan, ingat dia tau jalan. rupanya dia pon tak tahu, maka kami pon berjalan dan berjalan dan akhirnya sampai. cam agak lawak la, direction yang adik aku bagi pon tak berapa nak paham. tapi nasib baik la sampai gak ke destinasi yang ingin dituju. thou, end up buying nothing as usual. haha

hari ni pulak, ada group assessment for first aid skill 2. we only manage to evacuate 2 people from the accident site. well, one to be exact. cuz the second one is still on the stretcher when time is over. so only manage to save 1 from 5 victim. dasyat nyer!!

jadi apa yang membuatkan aku terfikir lama?
1. semalam, kat area bukit bintang, geng budak2. REPEAT, BUDAK-BUDAK. melepak, merokok. apa la nak jadi dengan diorg ni bila dia besar nanti. nak ulang lagi, mereka masih BUDAK. mungkin masih dibangku sekolah rendah.

2. remaja belasan tahun, dok berkepit2. yang lelaki tu best la. yang perempuan ni, adoi.. dah hilang kata2

3. saya terserempak dengan kawan saya. masa tu, tak perasan masa tu dia bersama seorg lelaki (yg aku tak suka perangainya). maka habit biasa, tegur dari jauh. dia (kawan saya) serta merta melepaskan tangannya yg memegang tangan lelaki tersebut. eh, dengan aku boleh pulak dia segan. tapi sebab lelaki tersebut (yang sejak awal lagi saya tidak suka perangainya), aku tak jadi tegur kawan saya tu. tapi bila dah balik bilik, menyesal la pulak. at least boleh tegur kawan saya tu dan lelaki itu sekali.

4. aku tak berjaya menyelamatkan 4 orang. EMPAT ORANG. walaupon tadi hanyalah lakonan. kalau lah betul2 terjadi, mati lah insan2 ni semua.

i really want to take part in changing this world to a better place. i really want to help others. tapi setakat ni, conclusion yang aku dapat, (lepas budak2 yang memekak kat lrt semalam), apa2 yang ko nak buat, jangan sampai merendahkan martabat diri sendiri, keluarga, bangsa, negara, n most importantly your religion!!
oh, n awak patut lebih malu dengan Tuhan dari malu sesama manusia.

No comments: