Jul 21, 2009

permulaan yang baru..

maka berakhirlah sudah minggu pertam sem 1 2009/2010. dan bermulalah minggu kedua..

minggu ke-2, hari ini hari selasa.. semalam takde kelas.. oleh itu hari ini merupakan hari pertama untuk minggu ke-2.. sehinggakan tadi ku keliru dengan hari. haha. hari pertama la katekan.. tadi ingat macam hari isnin dah. huhu.

apepon, semalam takde kelas sebab kedua2 pensyarah takde.. Sir Hanafi kata "i will not be available for the whole next week". kelas metallurgy? saya sebenarnya tak pasti. tapi menurut budak yang amik lab 3. " he will not b available till 27th aug". oleh itu, semalam saya dok rumah je. hari ni baru datang uia.

sesampainya di UIA?? daku keluar rumah jam 8.10 pagi. semalam konon nak keluar kul 7.45 max. tapi rancangan semata-mata. tapi tidak melaksanakan. haha. teruknya.. harap-harap lain kali saya akan tepat pada janji ku kepada diri sendiri. konon azam la. pasal janji nih.. semalam, saya tidak menghadiri usrah yang dikendalikan oleh kak wan maryam.. sebab?? entahlah. malas nak menjejak kaki ke uia? mungkin.

sesampainya di UIA? 10 minute ride from home.. driving in the 1st lane. but speed doesnt exceed 100mph.. cuz need to maintain the gap with the car infront.

sesampainya di UIA?? okay la. sekang saya menjawab persolan yang saya tulis dan masih belum terjawab.. saya terlewat ke kelas. sebab pagi tadi, tiba2 banyak kereta menghala ke UIA. agak heran. tapi tak kesah la. janji sampai kelas. walaubagaimanapon, [dah lama tak guna perkataan nih ^.^], walaubagaimanapon, saya bukan lah yang terakhir ke kelas. ada ramai pelajar lagi lewat dari saya. tapi pensyarah macam tak kesah. tapi pabila mereka2 yang lewat dari saya datang, kami semua dapat warning. dia cakap. lepas 15 minit semua tak boleh masok kelas. kalo dia lambat 15 min, kelas batal.

polymeric materials.. kelas yang saya sukai.. seronok kalo dibanding dengan material physics n thermodynamics. mungkin dapat merasakan kelas berjalan. dan tidak selalu mengulang kecuali sebagai rujukan. tak macam material physics dulu.. huhu..

ceramic?? hari ini ada kelas ceramic. hari jumaat lepas, masa men-check kat add-drop, kelas masih available untuk 47 orang. bermakna. baru 3 pelajar yang baik hati dan rajin sudah mendaftar. dan salah sorang daripadanya ialah saya yang cute ini. huu~. saya tidak pasti kelas hari ini dimana. sebab sir cakap minggu lepas, kalo ade 3 pelajar, kelas akan diadakan di pejabat dia saje. oleh itu, saya pon tak pasti. tapi rasanya, saya akan ke kelas je kot untuk hari ini. sebab kak. min cakap dia nak g kelas dulu. siapalah orang ke-3? whose the 3-rd person registered?? tiba2 teringat kat cerita sumo-lah. whose the 3-rd man?? huhu

corrosion?? minggu lepas, saya merupakan satu-satunya gadis melayu yang mendaftar kelas tersebut. tapi gadis foreigner pon takde. oleh itu, saya merupakan satu-satunya gadis ayu di kelas tersebut. ayu ke? boleh la. harap2 takde pelajar lelaki yg lagi ayu dari saya. hahaha.

hari ini saya ada 4 kelas. polymeric materials, math, ceramic, corrosion. lepas ni math. oleh itu, perlu bersiap sedia menulis nota yang panjang lebar.

kelas math di-ajar oleh dr Talib. dia?? okaylah. baik tapi suka suroh orang tulis. last sem pon dia gak yg ajar saya. saya tidak repeat yerr? dia mengajar math 3 dan 4. saya pelajar pintar.. tidak fail di mana2 pelajaran.. tapi tak tahulah kenapa ade manusia yang ingatkan saya budak yang cgpa hanya 2.5. saya sangat hairan. sebab saya tak rase muka saya muka bengap. tapi tak kesah la. roomate saya cakap. biar jadi "diam2 ubi berisi" dan bukannya "seperti tin kosong". bunyi je lebih tapi?? ape pon tarak!! saya merujuk kat mat foreigner di UIA. haha. mungkin ade yg bijak. tapi setelah dapat komen dari 2 insan yg konon bijak tapi tidak bijak. ku rasa marah.. mengapalah jadi begini??

dah panjang dah post nih.. terima kasih kerana membaca post nih.. ikhlas dari saya yg cute. rasanye ni post yang paling panjang yg ku karang sendiri.. akhirkata, have fun n smile always ^.^

1 comment:

Reportero local said...

Semacam je bunyi.... Macam baru dapat boyfriend.... But, is it nice to see ya happy all the time. Keep the smile and spirit!