Oct 8, 2009

lelaki??

hari yg.. tak berapa indah. tiba2 terdengar bunyi ayam berkokok. dimanakah saya? macam tak pernah je dengar kokokan ayam di uia. anjing menyalak, kucing mingiau pernah la. tiba2 terfikirkan perkara yang tidak harus difikirkan. bukankah seharusnya kita fikirkan perkara yang lebih penting? biarlah suara ayam itu. mungkin dari kotak suara telefon bimbit atau.. dah2 jangan dok fikir yang tak perlu.

semalam. perdebatan antara pelajar lelaki dan perempuan di kelas parenting. kira perdebatan antara bakal ibu dan bakal ayah. perdebatan dalam isu polygamy. menurut saya, polygamy memang tak salah. banyak je happy ending kat kes polygamy ni. tapi disebabkan lebih banyak kes polygamy yang tidak sedap didengar telinga sang wanita, ramai perempuan tidak sukakan lelaki berpolygamy. salahnya dimana? lelaki yang tidak bertanggung jawab. dah tak mampu tu buatlah cara tak mampu. sape suruh kawin banyak. fikirkan..

topik kedua yang diperbincangakan. unwanted pregnancy. yang ni lak, cam salah perempuan. last2 conclusion, salahkan sistem pendidikan. tapi bagi saya, ibu bapa salah gak. sebab tak jaga anak2 diorg.

topik ketiga. pasal pembantu rumah. yang ni tak best sangat. haha

n pasal lelaki ni. lelaki matang lambat. selalu nak main je tau. tup2, kena wat presentation ngan diorg. kesian mereka2 yang terlibat. nasib baik kumpulan saya semua dak perempuan, oleh itu kerja dibahagikan sama rata. kumpulan yang 2 je perempuan. 2 tu je la yang wat kerja. 9 jejaka tu semua tak boleh harap langsung. nampak sangat bila mdm tanye diorg sorg pon tak lea jawab. padan muka.

kawan dah panggil ni. over n out

1 comment:

Ameen Topa said...

You're right. Boys always do their work last minute...but not all of them like that :-)