May 24, 2010

wahh.. saya dah besar

tiba2 je teringat kat iklan enfa grow. yang ada giraffe tu. haha. tapi tak pernah dapat minum susu tu. mak cakap saya dah cukup tinggi even tak minum benda kat tv tu.so, kalo minum, nanti langgar kipas. n i was like. tak nak minum!! haha. n that was when im.. ntah la. tak ingat masa tu umur berapa.

hari ni tukar venue. again.. well, where was i? dah ingat. tadi masa jalan nak g venue baru. tiba2 je kawan saya tegur. dia cakap saya dah tinggi. n i was like. bukan selam ni dah tinggi ke? haha.. pastu dia cakap "dulu ko tinggi, tapi tak tinggi cam ni". then i started to think. am i getting taller. hmm.. or is she getting shorter. haha.

orang cakap, people membesar sampai dapat gigi bongsu baru tumbesaran dia stop. tapi ntah btol ke tak, saya pon tak pasti. tapi yang saya pasti gigi bongu saya belum tumbuh. orang putih panggil gigi tu wisdom tooth. so maybe, im not wise just yet. haha.

berbalik kepada topic, wahh saya dah besar.. wait, i think this is calci-yum nye iklan. calcium saya pernah makan. rasa cam yogurt. tapi extra cair. so yogurt taste better. eh, dah melalut lak. berbalik kepada topik asal. btol ke saya dah besar? fikir.... ntah la. camne nak define dah besar pon saya tak pasti. independent? well, im still very dependent to my parents. be it for the tution fee, poket money, tempat berteduh, tempat nak bermanja. hehe. smalam makan aiscream duble dutch sedap.. haha. tetiba je aku nih..

dulu masa amik intro to psyc, masa blaja topic human lifespan. eh, ermm.. btol kot. haha. anyway, masa tu lecturer tu tanye. didnt remeber the exact word. tapi ayat dia lebih kurang cmni la. so u r in which part of the lifespan. so we all go like teenager, adolescene, youth, bla bla bla. takde yang mengaku adult. tapi hakikatnya, sekarang ni tahap pemikiran suma cam dah dewasa dah. sebab masa dia tanya sekarang ni fikir apa. n we answered study for better future. well, it is not me who answer that question, but someone from my class. tapi kan.. bila fikir balik.. saya ni dewasa, tapi berfikiran cam budak2 gak. kadang2, tapi agak selalu. haha. maybe, im still in the peralihan stage. or is it becoz im treated like one? hmm..

treated like on eh? well, yes in between my classmate. engineering classmate to be exact. slalu sangat dengar ayat ni.. ko tak paham sbb ko muda lagi. or budak kecik jangan masuk campur. belum cukup umur tak lea tengok cerita ni. fyi, i will never ever2 be the same age or older than u guys. itu hakikat alam. if this happen, i usually just go away.

kakak, abang.. well, kat sekolah tu mane ade letak panggil ikut title ni. senior suma panggil nama je. yang classmate tu pon sama. tak kesah la tua 2 tahun ke muda 2 tahun ke. penting sangat ke gelaran tu? dah masuk uia ni je kena ber-kakak abang. penat, rimas.. setakat tua 2 tahun je pon. kalo nak sangat aku panggil kak, biar la senior yang lagi tua. kalo dah nama classmate, nama je la. haha. ada orang cakap tu tanda hormat. tapi hakikatnya, hormat tak lahir dari nama.

dah la merepek. kerja bertimbun pon nak tulis kat blog. btw, jumaat ni mid exam ds. lom wat revision. hehe

No comments: