Oct 4, 2010

motivation?

i want to dedicate this post to a friend of mine. u know who u are..

from our class at Eo to kaed cafe, my friend suddenly ask this question: "ko suka tak convo?". 

heran, pelik, perut rasa lapar. makan, diganggu kucing. minum segelas air. borak--borak..

"aku rasa convo ni untuk orang berjaya je, orang yang tak berjaya macam aku tak layak pergi majlis macam tu"
perasaan: sedih, terkejut, heran.. kenapa kawan aku fikir macam ni. kalau nak kira kegagalan, aku punya pon tak terkira. tapi kegagalan tu tak bermakna kita akan terus gagal. orang yang berjaya pon, mesti ada up-and-down dia. takdenye dia berjaya je.

tapi itula, aku sebagai kawan hanya mampu bagi dia sekeping coklat. a hug, n a few words of advise. 

as a friend, we want the best for our friend, thou kadang2 jeles gak ngan diorg. huhu. tapi sape nak bejaya sorang2 pastu kawan dia gagal terkapai2 kat sebelah. tapi saya seorang yang tidak pandai berkata-kata tidak tahu hendak katakan apa untuk kawan saya yang seorang itu. harap dia dapat mengubah mindset dia. harap dia jadi lebih positive. harap dia tak rasa yang dia ni black sheep in everywhere that she goes, n most importatly, u are not a failure, thou u take failure analysis.

all the best for me n u. (^.^)

No comments: