Apr 21, 2011

ingat mati

thinking of sleeping already actually. tapi terdetik nak on gak laptop, kot2 dapat email dari london.
then, alang2 on laptop, saya pon wat la routin biasa, check email yahoo, hotmail, gmail, facebook, blogger, etc. banyak la pulak kan. ok2. so story kte hari ini.

hari ni nak cakap pasal saat terakhir. idea datang dari blog syida sulaiman. pernah ke rasa cam dah next minute cam dah tak hidup da kat dunia ni? pernah tak? well, dulu masa kecik yg tak berapa nak kecik. malam2 slalu gak tersedak. takde la slalu sangat snarnye. cam kurang oxygen. cam dak asthma. memang rasa cam nak mati ar. tapi alhamdulillah Allah masih panjangkan umur untuk tobat.

then cakap pasal mati ni, kalau dah sampai ajal. memang tak lea nk lepas ar. n tak lea nk predict. ade tu sakit punya la lama. doktor cakap mati next month. tapi hidup je orang tu. setahun pon tak mati2 gak. pastu ade hidup sihat tanpa penyakit. lea pulak mati tetiba. tercekik makan ikan bilis. tersedak nasi impit pon ade. *yg pasal nasi impit ni, ak masa memula dengar tu pon tak caye. ingat rumors semata2. tapi lepas jumpa kawan kepada mangsa. yang berada di tempat kejadian baru la aku caye. kawan ak dulu trauma gak makan nasi impit. tapi skrg da tak kot.

so, pendek cite. mungkin nanti aku tidur da tak bangun ke. mana la tau.

maka dengan ini, sempena esok tetap akan menjelang. tapi tak tau la hidup lagi ke tak aku pada esok hari. nak minta ampun maaf dari semua yang kenal dan yang tak kenal diriku ini. kalau tak kenal pon sila la maafkan aku ye.

afwan, sorry, sumi masen, minta maaf...

No comments: