Mar 16, 2011

makan mana?

hari ni nak cakap pasal makan gak. tadi g cafe aminah beli makan malam. cam bese ar tengok kanan, tengok kiri. pastu jumpa kawan. borak2 jap. tanye dia order makan apa. pastu tegur kawan lagi sorg. sebab diorg tak berapa nak membantu aku buat pilihan nak makan apa. maka aku pon pergi ke kaunter untuk membuat pesanan..

lama tu berdiri depan tu. nasib tak ramai orang. tapi kalau ramai pon sama je. haha. anyway, lepas order dan dah bayar dan sedang menunggu air siap. baru ku perasan. grad kebersihan cafe sudah turun. pastu aku pon tanye la abg kat cafe macam mana boleh turun. padehal dalam hati, aku cakap memang patut pon. pastu abang tu cakap, yang penting masih ada orang datang. aku pon soh dia ulang. pastu dia cakap, orang ramai masa pemeriksa tu datang. jadi lantai kotor. orang yg dapat A tu cafe dia takde orang. kerja diorg mop lantai je. muka confuse. air siap. jalan ke meja. dok skali ngan ex-roomate. pastu diorg gelak je bila ak bgtau pasal ni. ye ar. orang check kebersihan dapur. n dapur diorg ni memang tak berapa bersih pon. diorg pernah masuk dapur la kot. 

so kesimpulan, lepas ni dah tak mau makan kat sini dah. akan ku jalan jauh ke cafe maryam or halimah or asma or hafsa or asiah. tak mau sakit perut tak tentu pasal...

btw, makan malam hari ni bukan sedap pon. lalala~

No comments: