Jun 1, 2011

badan

oh body please get better.. i'm tired with all this sickness. seriously lately rasa tak sedap badan je. lenguh2, sakit blakang, pening, pastu nak sakit pale. suma nk sakit2. mata pon kadang2 lebih kabur dari biasa. tapi yg heran tu bila check mata, dia cakap rabun dah kurang.

tapi apa yang penting bukan luaran. hati ni sihat lagi ke tak? bersih ke tak. diri ni untuk siapa? n most important, we will die. u, me, everybody will die. thou we dont know when.

talking about body. badan. jasad. we are born as the best of creation. out of the billion of sperm, only one actually made it to the ovary. n from there there is zygote. we are actually created from a cloth of blood, to a piece of meat. (okay da tak berapa ingat ayat ni. adoi. dulu punya la ingat. ni la padah bila exam dah abes)

anyway, seperti buah yang segar (fresh from farm). nanti lama2 dia jadi busuk kalo tak makan. berkulat. same with us, baby yg comel akan jadi kanak2 yg agak annoying. then jadi budak bijak. pastu jadi dewasa yg wise. bila tua, kulit pon jadi tak tak berapa cantik. tapi itu semua luaran. kita yg dah dewasa ni, aku yg masih comel ni. apa yang aku dah buat kat dunia sementara ni? kalau aku mati hari ni. apa yg dah ku buat untuk dunia. or at least to those who are near me. apa??

saya, dia, kamu. semua akan mati.
yg diatas ni curi idea dr ustaz n ustazah yg dtg technip. tazkirah zuhor. hehe. menulis sekadar yg ingat je. n rasenya cm bnyk dah tak ingat ni. adoi

anyway, skrg ni nk citer sket pasal kerja. brief history. i change my supervisor in my first week of internship. cuz they thought that i actually took mechanical. so when they knew that i actually took material, they transferred me from stress section to material section. so that is how i change my 1st to 2nd supervisor. however, my supervisor is super busy. it is really hard for me to actually sit and talk to him. the moment i really seat with him is before 9am (masuk2 ofis je terus cari dia) and before 2pm (right after lunch time) if not memang tak dapat nak jumpa dia la. sebab after 5pm pon tak tentu dia free. 5.30pm, mungkin MUNGKIN sempat la nak duduk2 ngan dia sekejap.

week 5, they change my supervisor again. so this is my 2nd week with my new supervisor. n if u ask what i did in my first 4 week. i would say, i do nothing. thou i actually did some not so engineering stuff. n lots of reading. so in this 2 week, my progress is quite good. suka btol puji diri sendiri. mcm mula balik dari week 1. tapi tak kesah la.

esok nk pergi OGA. excited. haha.
n hopes this headache will go away.

No comments: